15 chyb, kterých je nutno se vyvarovat, aby bylo zachováno zdraví vlasů

Krása se skládá z mnoha věcí. Dobře upravené a zdravé vlasy zaujímají přední pozici v žebříčku.

Snažila jsem se zjistit, jaké chyby jsou na cestě od snu každé ženy.

 

Chyba číslo 1. Nesprávná volba šamponu

Velmi důležité při péčí o vlasy je, správně zvolit šampón. Tip vlasů hraje důležitou roli při nákupu šampon nebo nesprávně zvolený produkt může jen zhorší situaci.

 

Chyba číslo 2. Příliš časté / nedostatečné mytí vlasů

Frekvence šamponování by měla být individuální, s přihlédnutím k typu vlasů a kvalitě vody. Pokud máte mastnou typ vlasů, je lepší umýt si vlasy jednou za 1-2 dny.

 

Chyba číslo 3. Nesprávné používání šamponu

Předtím, než si začnete umýt vlasy, je třeba vlasy učesat. Množství šamponu by mělo být přímo úměrné délce vlasů. Zbytečné množství šamponu není nutné. Vlastní zkušeností vyzkoušejte určit vhodné množství.

Při nanášení šampónu musíte nejprve vzpěnit šampon v ruce a pak aplikovat na vlasové kořínky. Pohyb by měl být prováděn tak, že masíruje kořínky konečky prstů, ale v žádném případě ne nehty, aby nedošlo k poškrábání pokožky. Během je šamponování je doporučeno provést masáž, což je užitečné pro vlasové kořínky.

 

Chyba číslo 4. Zapomínáme na vlhkost vlasů a jejich výživu

Vlasy velmi rychle ztrácí vlhkost, takže budete muset použít balzám a vlasové masky, který je vhodný pro váš typ vlasů. Balzám aplikujte na vlasy po šamponu a smyjte ho, nebo současně s šamponem. Balzám by měl být aplikován po celé délce vlasů, ale nevtírá se do pokožky hlavy. Pokud jde o masku, pak je důležité vědět, kdy ji správě používat, maximálně jednou týdně. Vyživující maska na vlasy dodá vaším vlasům některé z potřebných vitamínů a minerálů.

 

Chyba číslo 5. špatná teplota vody

Mnoho lidí dělá chybu a myje hlavu v příliš horké vodě, což vysušuje vlasy a aktivuje mazové žlázy. Ideálně pro mytí vlasů požijeme teplou nebo vlažnou vodou. Taková teplota podporuje dobré rozpouštění kožního mazu, snadné odstranění nečistot a zlepšuje krevní oběh.

Pro dokončení mytí vlasů je vhodní použít vlažnou nebo studenou sprchu,která stimuluje prokrvení vlasových kořínků a dělá vlasy lesklé.

 

Chyba číslo 6. vysušit vlasy ručníkem

Po umytí vlasů jemně přetřeme ručníkem od kořínků ke konečkům. Použití “ručníkového turbanu” pro sušení vlasů není vhodné – můžete poškodit vlasový folikul. Chcete-li rychleji vysušit vlasy, je lepší stejným způsobem ale za použití jednoduchého bavlněného trička.

 

Chyba číslo 7. Časté a agresivní česání

Takovou chybou, se vlasy stávají křehčí a také se natahují. Není dobré česat vlasy bezprostředně po umytí. Mokré prameny potřebují trochu proschnout a správné je je nejprve rozčesat prsty. Pak můžete použít hřeben s několika zuby. V opačném případě se může vlasy stávají křehkými nebo se lámou.

Česání vlasy by měly být mělo vždy začínat od konečků a postupně stoupat až ke kořenům.

 

Chyba číslo 8. časté používání stylingových přípravků

Vysoušeče vlasů, žehličky, kulmy a jiná podobná zařízení odpařují kapaliny z vlasů. Výsledkem čeho jsou pak vlasy křehké a suché. Pokud vaše vlasy potřebují neustálé používání těchto přístrojů – aplikujte na vlasy thermofilter ve sprej po celé délce vlasů. Vypařuje se během úpravy vlasů, bude chránit vaše vlasy před suchostí a křehkostí.

 

Chyba číslo 9. Nesprávné použití fénem

Mokré vlasy vy mely byt jemně otřené ručníkem. Když fénujeme vlasy, používáme přídavný nosník – měl by být  umístěno v ostrém úhlu na vlasy a sušit ve směru od kořenů ke konečkům. Tato metoda sušení pomůže „zavřít“ strukturu.

Na začátku, kdy jsou vlasy ještě mokré, můžeme nastavit sušení na maximální teplotu i výkon, aby se urychlil proces, ale postupně snížit teplotu, aby nedošlo k vyschnutí vlasů. K tomu, vyberte vysoušeč vlasů s více režimy. Dokončení sušení je vždy správné studeným vzduchem.

 

Chyba číslo 10. špatná výživa

Nevyvážená strava a nevhodné stravování vede k tomu, že tělo nemůže doplňovat zásoby vitaminů a minerálních látek, které jsou nezbytné pro krásu a zdraví vlasů. Protein především z masa je důležitý pro naše vlasy.

Důležitou roli pro vlasy hraje také zinek. Pro to je také důležité prodat do jídelníčku vejce, mořské plody, květák, ovesné vločky, avokádo, švestky. Také nezapomeňte na potřebu železa a vápníku. Ty se nacházejí v luštěninách, ryby, drůbež, játra, pšenice, pohanka, ořechy.

 

Chyba číslo 11. nedbáte o své zdraví

Někdy ztráta nebo prudké zhoršení stavu vlasů může signalizovat přítomnost jakýchkoli nemocí (problémy s trávicím traktu, štítné žlázy, hormonální porucha, stres, diabetes). Skutečnost, že vlasům jsou dodávaný živiny v poslední řadě, takže problémy s nimi – jasný důvod  zamyslet se nad sebou nebo dokonce navštívit odborníka.

 

Chyba číslo 12. zapomínáme o pokrývce hlavy

Šiltovka nebo klobouk pro ochranu vlasů před sluncem, teplou čepici – od mrazu a speciálním pokrývku do sauny – před škodlivými účinky horkou párou. Je důležité, aby pokrývka hlavy nepřestavovala nepohodlí a nepřimačkávala vlasy.

 

Chyba číslo 13. zřídka myjeme kartáč/hřeben na vlasy

Hřeben i kartáč je třeba omýt pod tekoucí teplou vodou alespoň 1 krát týdně. Také je potřeba čas od času vyměnit staré pomůcky z plástů za nové.

 

Chyba číslo 14. zřídka necháme zastřihnou vlasy

Vlasy potřebují zkrátit alespoň jednou za 2 měsíce. Hlavně aby se nestihli příliš roztřepit, a tím zpomalují růst vlasů.

 

Chyba číslo 15. spíme s rozpuštěnými vlasy

Majitelky středně dlouhých a dlouhých vlasů by je na noc měli splétat do copu. Výsledek – vaše vlasy nebudou zamotané a načechrané v ranních hodinách. Mnohem rychleji se díky tomu i ráno nachystáte.