Jak zhubnout

Blíží se plavková sezóna tak některým z vás je třeba jako mě zhubnout do plavek a připravit se celkově na léto letní šatičky a šortky a především ty plavky. Protože já běhat prostě nemám ráda a umím si představit spoustu činností co bych dělala raději tak chodím. Mám teda doma jako takovou motivaci i pejska se kterým je třeba jít za každého počasí ven a ne že bych vás chtěla napadat si kvůli tomu pořídit psa to v žádném případě. Ale pokud už psa máte a pouštíme ho jen na zahradu tak jak to často bývá zkuste s ním chodit alespoň třikrát denně.

U nás pokud je hezké počasí ať nebo počasí spíš pokud není bahno chodím 1 až dvakrát denně do lesa. Takové počasí jako sníh, mráz nebo sucho. A pokud je déšť nebo mokro chodíme po vesnici nebo po polích.

Můj cíl chůze

Cílem je pro mě projít minimálně 8000 kroků za den. Většinou ujdu za den 12000-13000 kroků. Ale jsou dny kdy se opravdu nejen nechce ale není ani síla a ani počasí tak v takovém případě se snažím dodržet 8000 kroků.

Moje strava a hubnutí

Už z loňska mám otestováno, že pro mě plánování jídelníčku není. Prostě to nejde. Nevydržím víc já 14 dní. Tak počítám kalorie pomocí aplikace Lifesum. A i přes všechny doporučení aplikace už vím, že za běžného života mě doporučené kalorie stačí ale při hubnutí příjem po mě osobně by měl být mezi 1000-1200 kcal. A tak pokaždé když chystám jídlo zadávám do aplikace co chci jíst a podle potřeby něco přidám nebo uberu.

Ale jenom počítání kalorií nestačí. Ještě navíc mám drobné pravidla. Na snídani žádné mléčné výrobky a žádné citrusové plody kromě sklenice před jídlem s citronovou vodou. A žádné sladké po 13 hodině. Také poslední jídlo minimálně 4 hodiny před spánkem.

Také se snažím zmenšit časově okno pro jídlo jestli jste o tom neslyšeli jedná se o zajímavou japonskou studií. Kdy Japonci zjistili že ideální časové okno pro jídlo je 4-8 hodin. Časové okno je doba kdy vy jíte od prvního příjmu potravy po poslední sousto co ochucený nápoj. Mě se celkem dobře daří se 6hodinovym časovým oknem i když jsou dny kdy to prostě nejde a musím mít to okno 8 hodin. Ale myslím si že dělám chybu že do časového okna nezařazují ranní vodu a citronem protože tam asi patří.

Letos jsem se rozhodla na podporu také vybrat doplněk stravy Chillies Active i když kdyby mě někdo předem řek že to se objednává a není to v lékárně asi bych tento doplněk stravy nevybrala. A ne úplně rozumím taktice lékárny Benu, ne mít výrobek v lékárně ale pouze na online objednání.

Váha vám nepomůže zhubnout

Tak jak doporučují experti i některé modelky vážit se během procesu hubnutí může být demotivující a proto doporučují váhu schovat. I když asi na tom něco pravdy bude ale čistě pro statistiku sama se vážím každý týden a zapisují váhu a míry do aplikace pro přehlednost a případnou úpravu jídla či pohybu. Jedna modelka rádi vyhrabat ty krásné ryfle co už nějakou dobu neoblečete a měřit výsledky podle nich. Zkoušela jsem a asi je to horší než vážit a měřit se protože nevidíte ty drobné úspěchy.

Cvičení aby rychleji zhubnout

Asi spíš pro zpevnění potřebných části těla. Třikrát týdně dělám tři série po 20 dřepech a třikrát po minutě prkno pro zpevnění břicha, také vakum a několik dalších cviků které plánuji týden dopředu a rozepisujíi na dny kdy jaké cviky. Vždy tak aby jednou týdně sem dělala kliky aby dvakrát týdně sem měla 20 minut na steperu a další většinou hledám na internetu tak aby celkový plán cvičení trval 30-40minut.

Odměňují se za každé tři kila

Plánování odměn je nejen dobrou motivací ale také příjemnou záležitostí. Za každé tři kila nebo 2 centimetry chodím s kamarádkou nebo s manželem na kávu a nějaký zákusek. Za každý den kdy sem vypila víc než dva litry vody si druhý den dám čtvereček hořké čokolády. A pokud do 1. června se mi podaří zhubnout plánovaných 8 kilo tak si koupím něco hezkého na sebe a rozhodně něco hedvábného.

Nezapomeňte že ne vždy klesá váha někdy ubývají jen centimetry a je třeba pro takový případ mít odměnu i tak naplánovanou.

Doporučuji mít odměny a planina prvních asi lépe 14 dní napsaný předem.

Zajímavou motivací také může být nejen ti říci všem zechcete zhubnout ale především tě kamarádce/známé o které víte že vás ráda pomlouvá za vašimi zády budete mít spíš pocit takového „musím to dokázat“. Ale pozor ať to nepřivede k větší demotivaci.

Věřte mi že s pozitivní motivací zhubnout jde mnohem lépe.

Za první měsíc jsem zhubla tři kila nic zatím měnit nebudu a chci teď měsíc pojíst spolu s tím doplněk stravy a podívat se jestli v tom bude nějaký rozdíl.

Asi každá sebe známe dobré a já hubnutí vždy jen sama pro sebe a také proto že se pak cítím lépe. A proto nemám nikdy problém s silou vůle i když musím se přiznat že loni jsem zhruba o dvě kila míň než jsem měla v plánu a tak jsem si nekoupila tu pěknou koženou kabelku co jsem si slíbila z odměnu.