OurLive

Dovolená Beskydy Horní Bečva na chatě

V zimě na lyže někde na Moravě. Je hodně pravděpodobné že lidé vyberou Beskydy. My se rozhodli se známýma jet na Horní Bečvu. Dovolená Beskydy a to přímo v Horní Bečvě mě připadá jako ideální místo nejen v zimě ale i v létě.

Ubytování

Ubytovaní na Horní Bečvě my jsme zvolili chatu téměř na konci obce. Přitom s dobrou dostupností autem. Tady bych chtěla podotknout, že i přes ceduli sněhových řetězů jsme bez nich dojeli až k chatě bez nějakých problémů. Chata byla pro 8 osob nás bylo ubytovaných pět. A tak tam zbývala ještě jedna volná ložnice.

Pokud hledáte ubytování tak aby jste tam byli sami s přáteli nebo rodinou rozhodně doporučuji chatu Annu na Horní Bečvě. Bylo tam perfektně uklizeno, což ne vždy se vidí na takových chatách. Měli jsme od ubytovatele povlečené postele k dispozici byli i ručníky pro každého z nás a navíc na postelích bylo malé hotelové mýdlo a šampon jako v hotelu. (A tady doplním že to neplatí pro všechny hotely.) Dovolená Beskydy krásná chata a přes cestu šumí potůček a výhled máte na krásný zasněžený les.

Chata Anna Beskydy

Navíc nám dovolili v zimě vytáhnout gril takže jsme za týdenní pobyt dvakrát večer grilovali k dispozici jsme měli jak uhlí tak i tácky. I přes chladné počasí u rozpáleného grilu se dalo celkem vklidu stát. I když si myslím, že k tomu hodně přispělo umístění chaty mezi dvěma kopci a tak nám tam vůbec nefoukalo. A jaká by to byla dovolená v Beskydech bez grilovaných aspoň špekáčků i když my jsme zvládli i kuřecí maso 🙂 .

Sjezdovky

Dovolená Beskydy – tentokrát jsme chtěli vyzkoušet víc sjezdovek než jenom námi oblíbenou Rališku.

Sjezdovka Rališka

Po domluvě se skibusem na sjezdovce Rališka pro nás jezdili a dokonce nás i vozili ze sjezdovky. Tak jsme byli na Rališce během pobytu asi třikrát. Na sjezdovce jsme byli už po několikáté a se zhruba metrem sněhu tam bylo skvěle lyžování. Jako největší asi přednost tam vnímáme sedačkovou lanovku a po této dovolené v Beskydech můžu říct že to už není jen příjemný bonus ale zásadní věc a na sjezdovku bez sedačky mě zase dlouho nikdo nedostane. V novém multifunkčním objektu se dá jít ohřát dát si čaj nebo horkou čokoládu, rozhodně doporučuji je výborná, i párek v rohlíku. Je to celé moc hezky udělané z oken je vidět na sjezdovku pokud vám tam ještě jezdí dítě třeba v pubertálním věku a nechce jít s vámi, (i když náš mladý většinou šel s námi).

Sjezdovka U Sachovy Studánky

Byli jsme také na sjezdovce U Sachovy Studánky a tam je cesta nahoru pouze na pomě sjezdovka není vůbec spatná ale z nezvyku nás pak večer tak boleli nohy i když nohy začali bolet už na sjezdovce asi hodinu před koncem hlavně po cestě pomou nahoru. I když to je asi spíš z nezvyku.

Ski areál Bílá

Poprvé jsme se vydali do ski areálu Bílá. Tam jsme poprvé vyzkoušeli kotvu a musím říct ze na ni taky dlouho nepůjdu tak jsme tam jeli jen jednou a pak se přesunuli na vetší sjezdovku se sedačkovou lanovkou. I když sjezdovka je označená jako modrá zdála se mi modrá u sedačkové lanovky jednodušší než ta s kotvou. A přitom delší. Na konec jsme se rozhodli jet i po červené sjezdovce a o proti červené sjezdovce na Rališce musím říct že tahle byla opravdu červená. nebo možná místy snad i černá ale pokud umíte dobře jezdit tak rozhodně doporučuji je to paráda. Sjezdovky ve ski areálu Bíla jsou dlouhé a dokonce i sedačková lanovka jede nahoru 5-6 minut. I když se nám zdálo že jezdit tam každý den je hodně drahé. Není to daleko jeli jsme autem asi 15 minut. Ale skipas na odpoledne stál pro rodinu 620 Kč.

Mapa ski areál Bílá

Restaurace

Hotel Valaška

Beskydy a Horní Bečva jsou celkem populární turistické místo a proto není nouze najít v okolí restauraci. Naší oblíbenou restaurací je Valaška kterou navštěvujeme často téměř vždy když jedeme na Horní Bečvu. V restauraci Valaška je moc příjemný personál a moc dobře tam vaří. Obsluha je až nečekaně rychlá především pro ty co jsou z města a ví že můžou na jídlo i vlastně prostě na objednávku čekat opravdu dlouho. Tak pokud budete v Beskydech na Horní Bečvě rozhodně se tam stavte na jídlo.

Penzion Staré časy

V této restauraci jsme byli jen dvakrát na jídlo kuchyně byla také moc dobrá, obsluha příjemná. Hezké prostředí a vcelku veliká zahrádka v letě je to rozhodně parádní místo a v zimně také doporučuji navštívit na dobré jídlo. Ale pokud se budete rozhodovat do jaké restaurace jít tak rozhodně pokud jste na Valašce ještě nebyli tak bych vám ji doporučila upřednostnit.

Areál Zavadilka a Valašský Šenk

Restaurace Zavadilka se specializuje na ryze českou kuchyni. A pro lidi co mají opravu rádi českou kuchyni tak možná i dobře vaří my jsme tam nebili tentokrát při naší dovolené v Beskydech ale byli jsme tam loni v létě a upřímně mě moc nechutnalo. Takže restauraci v Prostřední Bečvě vám nedoporučím.

Krásenský pivovar

Z okna auta jsme tento pivovar viděli relativně často ale nikdy jsme se nedostali k tomu ho navštívit až tentokrát. Mají tam různé druhy piva. A opravu výborně vaří i když pivovar je ve Valašském Meziříčí a rozhodně tam pojedete z Horní Bečvy něco okolo 30 -40 minutami tak to stojí za to.

Výlet Pustevny a Radegast

Dovolená Beskydy a nahoru na Pustevny, tam jsme sice měli v planu jít v každém případě ale když už tam byli ledové sochy tak to jsme opravdu chtěli vidět i protože loni jsme se tam nedostali a vůbec jsme toho nemuseli litovat. Pustevny Radegast i Radhošť jsou v zimně opravdu krásné. Ale ledové sochy jsou celkem smutné, jsou to dva nafouklé stany postavené a v nich sochy par a navíc přes den to není ani moc vidět a večer zase mají zavřeno. Podle fotek to vypadalo mnohem lip a hlavně nevím jak ostatní ale já jsem nečekala, že se bude jednat o relativně malé sochy ve stanu.

Až na Radhošť jsme nedošli protože jsme dojeli pozdě rozhodli jsme se u sochy Radegasta zastavit a by se zpět nevracet za tmy navíc jsme se ten večer chystali i grilovat a tak se až tam projdeme příště.